Üniversitemizde, 2013 yılı başından itibaren, Taşınır Kayıt ve Yönetim Sistemi(TKYS) uygulamasına geçilmiştir. Başkanlığımızca yapılan incelemeler sonucunda, harcama birimlerinde bazı hatalı işlemler tespit edilmiştir.
Buna göre, taşınır kayıt ve kontrol yetkilileri tarafından yapılan taşınır giriş işlemlerinden sonra, yaptıkları işlemleri onaylamaları gerekmektedir. Onaylama işleminden sonra aktif hale gelen muhasebeye gönder butonunu kullanarak işlem yapmadığı ya da onaylama işlemi yapılsa bile ödeme emri belgelerini düzenlemekle yükümlü gerçekleştirme görevlileri tarafından oluşturulan ödeme emri belgelerinin taşınır modülünün altında bulunanÖEB(Ödeme Emri Belgesi) kullanılarak, ilginin T.C Kimlik Numarası veya Vergi Kimlik Numarası girilip taşınır sorgulama yöntemiyle oluşturulmadığı anlaşılmıştır.
Bunun sonucunda, TKYS modülü ile yapılmış olan kayıtlar, sistemde onaysız olarak aktif kalmaktadır. Bu durum, HYS’de yapılacak sorguda beklemekte olan kayıtları belirten uyarı mesajı ile tespit edilebilmektedir.
Aşağıdaki bağlantıdan Taşınır İşlemleri Kılavuzu'nun, harcama biriminizce yürütülen işlemlerde uygulanması konusunda önlemlerin alınması gerekmektedir.
Ayrıntılı Bilgi İçin;
Şube Müdürü Hafize USLU: 1133
Şube Müdürü Bülent KAYA: 1143